۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۳۳۸۴۰

استقبال میلیونی مردم مشهد از سردار دل ها|آخرین حضور حاج قاسم در حرم رضوی

استقبال میلیونی مردم مشهد از سردار دل ها|آخرین حضور حاج قاسم در حرم رضوی
مراسم استقبال از شهید خادم الرضا، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت با حضور میلیونی مردم مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز مشهد میزبان خادم الرضا، سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و مردم شهید پرور مشهد با حضور میلیونی خود پیکر مطهر این شهید را از میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی بر دوش خود تشییع می کنند.

بنابراین گزارش اقشار مختلف مردم مشهد از زن و مرد، کودک و پیر و جوان، با سینه ای مالامال از غم و اندوه در انتظار سردار بزرگ اسلام و بدرقه ایشان به سوی حق به خیابان ها آمده اند و علیرغم این که ساعت استقبال از شهدا را ساعت 12 ظهر اعلام کرده بودند و بعد این ساعت به 14 تغییر کرد، اما مردم از صبح امروز به خیابان ها و میدان 15 خرداد آمده و در انتظار بزرگ مرد انقلاب ایستاده اند.

هر چه به لحظه میعاد با سردار عشق در مشهد مقدس نزدیک می شویم بر خیل عظیم جمعیت نیز افزوده می شود و مردم فوج فوج در میدان 15 خرداد حضور یافته تا استقبال بی نظیری را از انسانی بی نظیر رقم بزنند و تشییعی را رقم بزنند که شایسته سردار محبوب دل ها، شهیدحاج قاسم سلیمانی باشد.

استقبال میلیونی مردم مشهد از سردار دل ها|آخرین حضور حاج قاسم در حرم رضوی

مردم با عشقی که در دل نسبت به سردار دل ها دارند از هر کجای شهر مشهد و شهرهای اطراف خود را به میعادگاه حضور رسانده اند تا به سردار بگویند همیشه قلب این مردم به سردار رشیدی مانند تو گرم بود و آرامش داشت چون تویی را مدافع خود می دید و امروز به پاسداشت همه این خدمات با همه وجود آمده اند تا بگویند سردار آرام بگیر که ما ادامه دهنده راهت هستیم، به دشمنان اجازه قد علم کردن نمی دهیم و تا استکبار و جبهه کفر را در هم نشکسته ایم در میدان هستیم.

این جوشسش و حضور میلیونی مردم مشتی محکم است بر دهان کسانی که هنوز دم از دست در دست دادن به شیطان بزرگ می زنند و نیز با مشت های گره کرده جنایات آمریکا بر فرزندان این ملت را محکوم و اعلام کردند که با همه توان و قدرت در میدان هستند تا انتقام خون سرداری را بگیریم که سال ها در خارج از مرزها جان خود را برای آسایش ما فدا کرد.

این گزارش می افزاید، یکی شهروندان مشهدی، سردار شهید سلیمانی را محبوب دل همه انسان های آزاده دانست و گفت: من امروز آمده ام تا با شرکت در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی نسبت به خدمات ارزنده این شهید در جهت آرامش ما ادای دین کنم و اعلام کنم که ادامه دهنده راه این شهید در مبارزه با کفر و استکبار خواهم بود.

مادری که به همراه کودکان خود در این مراسم حضور یافته است، ضمن ابراز تأثر شدید برای از دست دادن سردار بزرگ اسلام می گوید: آمریکا شهید حاج قاسم ما را می زند و فکر می کند کسی را که سد راه اهداف جنایتکارانه او بوده از میان برداشته و می تواند هر غلطی کند اما من امروز به همراه طفلان خود آمده ام تا بگویم قاسم های ما لحظه ای به آمریکا اجازه نفس کشیدن نمی دهند و همیشه این قاسم ها در میدان هستند.

استقبال میلیونی مردم مشهد از سردار دل ها|آخرین حضور حاج قاسم در حرم رضوی

یکی دیگر از مردم مشهد که در میدان 15 خرداد جهت تشییع پیکر شهدای مقاومت حضور یافته است با ابراز انزجار از آمریکا و ایادی او می گوید: ما امروز داغدار سرداری هستیم که عشق او در دل تک تک مردم ایران می تپد و آمریکا بداند مردم ایران با استقبال با شکوه خود از این سردار مشتی محکم بر دهان شدمن زده و انتقام خون عزیز خود را از او خواهند گرفت.

گفتنی است؛ پیکر مطهر شهدا پس از تشییع در مشهد مقدس به تهران منتقل و امشب وداع با شهدا در مصلی بزرگ تهران انجام شده، فردا در تهران تشییع شده و عصر فردا پیکر شهید سردار سلیمانی و شهید شهرود مظفری نیا در قم نیز تشییع می شود و خاک خطه کرمان پیکر سردار دل ها را در آغوش خواهد گرفت همچنین پیکر شهید ابومهدی المهندس نیز پس از تشییع در کشور به عراق بازگردانده می شود.

خاطرنشان می شود؛ روز جمعه حدود ساعت یک بامداد شهید سلیمانی و هیأت همراه ایشان مورد هدف حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و پیکر مطهر این شهدا روز گذشته بر دوش مردم عراق و در شهرهای کاظمین، بغداد و کربلا تشییع شده، شب گذشته نیز مردم نجف در حرم مطهر امیرالمومنین(ع) میزبان شهدای مقاومت بودند و پیکر این شهدا امروز در آغازین ساعات روز با استقبال با شکوه مردم وارد کشور شده و صبح امروز با اجتماع میلیونی مردم در اهواز تشییع شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات